010 - 321 61 45
Case Dutchpro: ’Restyling corporate identity’
Home » Blog » Case Dutchpro: ’Restyling corporate identity’

Case Dutchpro: ’Restyling corporate identity’

Dutchpro levert al meer dan 30 jaar hoogwaardige kwaliteit plantenvoeding. Het bedrijf is één van de pioneers (“old school of Amsterdam”) en de enige leverancier van plantenvoeding opgericht en gevestigd in Amsterdam. Dutchpro staat voor hoogwaardige kwaliteit en hanteert hoge standaarden voor haar productieprocessen. Vanwege dit grote succes, is het nu de hoogste tijd voor een restyling van hun producten.

De uitdaging

Dutchpro is een snelgroeiend bedrijf in plantenvoeding en de business staat als een huis. Ondanks het grote succes mist het bedrijf iets. Dutchpro is toe aan een restyling van haar designs en verpakkingen. Naam & Faam wordt benaderd voor het maken van strategische designs voor de hele productlijn van Dutchpro met een frisse en eigentijdse uitstraling. Maar het reclamebureau gaat enthousiast nog een stap verder. 

Er ontbreekt ‘human interest’ op Dutchpro’s productinformatie en website, terwijl het tegenwoordig juist zo belangrijk is om op te vallen en een echte connectie te maken met je doelgroep. Een uitdaging waar Naam & Faam haar hand niet voor omdraait.


De oplossing

Er worden niet alleen een nieuwe etiketten ontworpen. Daarnaast worden logo's gemaakt van alle productnamen die worden geïntegreerd in de etiketten. Zo kan Dutchpro de productnamen ‘branden’ als een label.

 

Daarnaast wordt ervoor gekozen een boegbeeld te gebruiken in alle communicatie. Het boegbeeld vertegenwoordigt ‘The Dutch Pro’ die alles weet op het gebied van plantenvoeding. Aan hem kun je al je vragen stellen: ‘Ask the Dutch Pro’. 

De hele restyling wordt volledig op maat gemaakt en is nog volop in ontwikkeling. 

Mooie resultaten

Door de productnamen in logo’s te veranderen, kun je ze afzonderlijk branden. Zo krijgen de productlijnen een eigen identiteit en kan er in de communicatie individueel aandacht aan worden besteed. Dat was iets dat met de oude vormgeving niet mogelijk was. 

Wil je specifiek een bepaald product branden, zorg dan voor een productlabel en een beeldtaal (corporate identity). Zo geef je een consistent beeld naar je doelgroepen, zorg je voor herkenbaarheid en kun je zorgen dat je merkwaarden in alle communicatie-uitingen te herkennen zijn.

 

Ben jij ook toe aan een restyling van je corporate identity?

Naam & Faam is een allround reclamebureau in Rotterdam. Vol passie en enthousiasme ontwikkelen de creatievelingen winnende imago’s voor merken, producten en bedrijven. Van idee en ontwerp tot advies en realisatie. Naam & Faam geeft kracht en kleur aan merk en werk.

Neem vandaag nog vrijblijvend contact op om te bespreken wat Naam & Faam voor jouw organisatie kan betekenen.



« Terug naar het overzicht