010 - 321 61 45

TV reclame zakt verder in? Eigen schuld dikke bult.

Opnieuw een daling van de bestedingen aan TV-reclame, lees ik in het PWC rapport. Oorzaak? Audio en streaming kanalen, zoals Netflix en Youtube. Eigenlijk zegt het rapport: de consument is het zat dat er zoveel reclameblokken op tv zijn. De echte oorzaak? Slechte programma’s. De zenders zijn zelf schuldig. Ze hebben de slag gemist en zenden onzin uit.


Lees meer »

Video: Dé 7 trends voor 2020

Het zal ongetwijfeld niemand ontgaan zijn, video wordt steeds populairder. Veel merken, bedrijven en organisaties maken dan ook handig gebruik van deze marketingtool en consumenten reageren er positief op. Wij zetten de belangrijkste videomarketing trends voor 2020 op een rijtje.


Lees meer »

Wat levert jou de strijd op Google op?

Een aloud gezegde in de marketing is dat je ook vindbaar moet zijn. Het is één van de 7 p’s van Bernard Booms en Mary Bitner dat als doel heeft de klant een uitzonderlijke waarde te kunnen leveren. En dus wil je vandaag de dag online aanwezig zijn. Sterker nog: je wil de hoogste positie bij zoekmonopolist Google bezitten. Je bent niet de enige. Je belandt samen met je concurrenten in een biedingsstrijd of je bent veel geld én tijd kwijt aan bijvoorbeeld linkbuilding en optimaliseren van je webteksten (SEO). Hoever ga jij?


Lees meer »

Toen wij uit Rotterdam vertrokken. Maar wat is de beste locatie voor de dienstverlener?

Locatie, locatie, locatie. De belangrijkste factor voor de waarde van vastgoed. Maar hoe zit dat met de vestiging van een zakelijke dienstverlener? Wel of niet in hartje Rotterdam? Wij hebben die overweging weloverwogen gemaakt: we gaan verhuizen! Ja, naar het centrum van Rotterdam.


Lees meer »

Duidelijke propositie of gemakzucht?

In Nederland zijn we zo servicegericht. Geen ondernemer, geen bedrijf dat het niet meldt in zijn propositie. Maar je prikt er zo doorheen. The proof is the eating en dagelijks ondervind je dus de botte houding, die men aanprijst als dienstverlenend. Waarom zeg je niet gewoon dat je bot bent. Noem het direct, onomwonden, duidelijk. Dat is eerlijk en onderscheidend.


Lees meer »

Hoe je je reputatie schaadt met de kleinste details

Ik loop op een dag langs een schoenenzaak waarvan het logo op de etalage is verkleurd door de zon. Ik heb geen plan om nieuwe schoenen te kopen, maar daar zou ik het zeker niet doen. Het zet me aan het denken.


Lees meer »