‘Nieuwe designs verpakkingen in heel Europa’
Cargill droomt en werkt groot. De 155.000 medewerkers van Cargill in 70 landen zetten zich dagelijks in om ons doel te bereiken: de wereld op een veilige, verantwoorde en duurzame manier voeden. Elke dag brengt Cargill landbouwers en veehouders in contact met markten, brengen we klanten in contact met ingrediënten en brengen we mensen en dieren in contact met het voedsel dat ze nodig hebben. Cargill combineert 153 jaar aan ervaring met nieuwe technologieën en inzichten, om een betrouwbare partner te kunnen zijn voor klanten in de food-, agrarische, financiële en industriële sectoren in meer dan 125 landen. Gezamenlijk bouwen ze aan een sterke en duurzame toekomst voor de landbouw en veeteelt.
DE UITDAGING
Voor één van haar productlijnen, Neopigg® wil Cargill een compleet nieuw verpakkingsdesign. Neopigg® is één van de producten ontwikkeld door Cargill met als doel de periode van spenen voor biggen optimaal te laten verlopen en de groeiprestaties te verbeteren. Voor alle verschillende producten in de Neopigg® productlijn vraagt Cargill Naam & Faam een nieuw design te maken met een overkoepelende identiteit. Op die manier krijgen alle producten in heel Europe een consistent design en een duidelijke beeldtaal en liggen ze herkenbaar in winkels en webshops.
DE OPLOSSING
Naam & Faam zoekt altijd naar een op maat gemaakte oplossing, één die past bij de specifieke klant. Het is vooral belangrijk om te kijken waar verbeteringen doorgevoerd kunnen worden en hoe ontwerpen elkaar kunnen versterken. Voor Cargill is gekozen voor een animatie/cartoon stijl, zodat ieder karakter de voordelen van het product vertegenwoordigd. De Neopigg® productlijn wordt nu vertegenwoordigd door een knalroze biggetje op de verpakking. Hiermee worden de kenmerken en toepassingen gecommuniceerd en het zorgt voor herkenbaarheid in één oogopslag.
MOOIE RESULTATEN
Door de gekozen oplossing kan voor elk product aparte communicatie worden opgezet. Dit geeft genoeg ruimte om alle kenmerken en voordelen individueel te benadrukken, zonder daarin generiek te hoeven zijn. Voor elk product is een opvallend icoon ontworpen. Dit helpt ook de designs te implementeren. Van verpakkingen tot premiums en van advertising tot gifts. Door gebruik te maken van universele karakters zijn er ook geen problemen met taalbarrière, aangezien de oplossing in heel Europa wordt doorgevoerd.
Ben jij ook toe aan nieuw design voor jouw productlijn en verpakkingen?
Naam & Faam is een allround reclamebureau in Rotterdam. Vol passie en enthousiasme ontwikkelen de creatievelingen winnende imago’s voor merken, producten en bedrijven. Van idee en ontwerp tot advies en realisatie. Naam & Faam geeft kracht en kleur aan merk en werk. Neem vandaag nog vrijblijvend contact op om te bespreken wat Naam & Faam voor jouw organisatie kan betekenen.