010 - 321 61 45
Beleving, is dat gebakken lucht?
Home » Blog » Beleving, is dat gebakken lucht?

Beleving, is dat gebakken lucht?

Online shoppen. Ik vind het maar gedoe. Ik heb zelf meerdere pogingen gedaan om online kleding te kopen. Steeds ging het mis. Blijkbaar is zwart in de webshop donkergrijs en lopen mijn maten niet synchroon tussen de web- en brick store. Dus: nadat ik al uren vanaf de bank heb gewinkeld om vervolgens het pakket bij de Bruna te moeten ophalen omdat ik nou eenmaal werk, kan ik alles weer inpakken, terug naar de Bruna om het af te geven en moet ik in de gaten houden dat mijn geld wordt teruggestort. Herkenbaar?

Dagje uit Geen succes dus. Ik ga liever de stad in. En maak er dan ook een uitstapje van. Koffie met een echte krant bij koffiebar Heilige Boontjes. Lunchen in een hotspot. Biertje drinken bij Thoms of Proeflokaal Reijngoud. Tussendoor mooi ingerichte winkels bezoeken, passen, goed advies krijgen over kleding stijlen.

Vintage revival In die echte krant, valt mijn blik op het nieuws dat de Polaroid camera booming is. Polaroid? Dat wereldmerk in dit smartphonetijdperk? Ja. Polaroid komt trouwens tegenwoordig uit Enschede. En Polaroid is niet het enige bedrijf dat profiteert van de 'vintage revival' of hier een eigen draai aan geeft. Zo komt Volkswagen met een nieuwe versie van zijn klassieke T1-minibusje.

Echt en authentiek Polaroid, vinyl platen, apple store, Unilever minder online....? Vintage is hot. En gaan we nu ook terug naar de echte beleving? Naar minder virtual en meer reality? Ja, de trend zet door. We gaan terug naar emotie en beleving. Festivals, bioscoop en musical bezoek, sportwedstrijden, concerten... allemaal booming! We gaan er graag naar toe en hebben er veel geld voor over. En als ik dan op een terras zit, met echte sfeer, echte koffie en een echte krant en werkelijk geen leeg winkelpand meer tegenkom in het hart van de stad, weet ik het zeker.

De P van Proberen en Proeven Werk aan de winkel, we willen met z’n allen weer in het echt producten Proberen en Proeven. Laat ons nou net erg goed zijn in het identificeren van beleving onder de consument. Het zijn emoties, die vroeger gebakken lucht werd genoemd.



« Terug naar het overzicht