010 - 321 61 45
Case WeAreFrank!: ’Brand Strategy, Restyling Corporate Identity and Brand Awareness’
Home » Blog » Case WeAreFrank!: ’Brand Strategy, Restyling corporate identity and Brand Awareness’

Case WeAreFrank!: ’Brand Strategy, Restyling Corporate Identity and Brand Awareness’

DE OPDRACHTGEVER

INTEGRATION PARTNERS koppelt alle mogelijke IT-systemen en bedrijfsapplicaties. Op een open eerlijke manier, zonder geheimen of dure wurgcontracten. Dit doen zij via een eigen opensource-platform, waarmee jij ook zelf aan de slag kunt.

Zij doen het dus anders dan de concurrenten. Opener, eerlijker. Precies zoals jij als klant van een leverancier mag verwachten in dit platform- en deeltijdperk. Hun moderne benadering van data- en systeemintegratie luisterde naar de naam IbisFramework. Dit opensource-Integratie Framework kan alle systemen en applicaties koppelen, ze met elkaar laten communiceren en zo uniforme data uitwisselen. Het standaardiseert hoe berichtverkeer tussen verschillende applicaties moet worden gebouwd, onderhouden en bijgewerkt.

De uitdaging

WeAreFrank! Voorheen Integration Partners, werkt voor grote opdrachtgevers in de financiële sector. De vraag:
1) Graag zouden zij meer opdrachtgevers verwelkomen uit de financiële markt, maar ook uit andere markten.
2) Ook vonden zij de naam Integration Partners te generiek en waren ze op zoek naar een nieuwe naam en gekoppeld beeldmerk wat beter aansloot bij hun kernwaarden.
3) Het in de markt zetten van 2 productdiensten; de Academy en het zelf ontwikkelde FrameWork.


De oplossing

Naam & Faam is gevraagd te helpen met 3 strategische vraagstukken op basis van de WHY, HOW en WHAT. Daaruit kwamen de volgende uitdagingen; het verbeteren van het Imago, het ontwikkelen van een nieuwe Corporate Identity en het creëren van naamsbekendheid.
N&F ontwikkelde verschillende tools om dit te verwezenlijken. Daarnaast is er een online-strategie uitgerold voor het komende jaar, waarbij content rond verschillende ICT-thema’s gecreëerd wordt. Door het plaatsen van content op de Socials en een online campagne met bannering, video's en podcasts, komt WeAreFrank! onder de aandacht bij beslissers van grote ondernemingen, die behoefte hebben aan advies op het gebied van Data Integration.

De video's en podcasts ontwikkelen we samen met Jeroen Smits producties, die daarvoor op het gebied van ICT een eigen platform heeft; ICT TV.

Mooie resultaten

Niet alleen ontwikkelden we een passende naam, logo en Pay-off maar ook;
- Marketing en Communicatie-strategie (on- en offline)
- Creatief concept
- Campagne thema
- Copywriting
- Huisstijlhandboek
- www.wearefrank.nl
- Online campagnes
- Video's en Podcasts
- Contentcreatie
- Signing van het pand
- Etc.

Referenties

Als u vragen heeft over dit project of meer wil weten over het proces of nieuwsgierig bent over de samenwerking met Naam en Faam kunt u natuurlijk contact op nemen met:

Erwin Beets (Founder Partner WeAreFrank!): 010 - 340 5010 of kijk op de website
Jeroen Smits (JSP BV - CoOwner ICTTV.Online - Trainer Partner SteynAllberg Academy): 06 531 211 10 of kijk op de website 
Jeroen van Beek (Art Director N&F): 010 -  241 1650

 



« Terug naar het overzicht