010 - 321 61 45
In 7 stappen een SEO-strategie ontwikkelen voor 2020
Home » Blog » In 7 stappen een SEO-strategie ontwikkelen voor 2020

In 7 stappen een SEO-strategie ontwikkelen voor 2020

‘Zoekmachine-optimalisatie (SEO) is niet meer wat het was.’ Dit is een bekende uitspraak onder digitale marketeers. Hier is een echte verklaring die je niet zo vaak hoort: Je SEO-strategie voor 2020 moet niet gericht zijn op zoekwoorden.

Hier zijn drie soorten SEO waar een SEO-strateeg zich op kan richten:

SEO op de pagina: deze SEO richt zich op de inhoud die 'op de pagina' staat en hoe deze inhoud kan worden geoptimaliseerd om de positie van de website voor specifieke zoekwoorden te verbeteren.

Off-page SEO: deze SEO richt zich op de links die van elders op internet naar de website verwijzen. Het aantal 'backlinks' en de uitgevers die deze links bevatten, die naar uw website linken, helpen u vertrouwen te scheppen in de ogen van een zoekmachine. Dit zorgt ervoor dat uw website hoger scoort als gevolg.

Technische SEO: deze SEO richt zich op de architectuur van een website en onderzoekt de backend van die website om te zien hoe elke webpagina "technisch" is opgezet. Google geeft net zo veel om de code van een website als om de inhoud ervan, waardoor deze specialiteit vrij belangrijk is voor de ranking van een website voor zoekmachines.

Met dat in gedachten zijn er negen stappen die u kunt nemen om ervoor te zorgen dat al uw SEO-doelen worden behaald in 2019.

1. Maak een lijst met onderwerpen.

2. Maak een lijst met long-tail-zoekwoorden op basis van deze onderwerpen.

3. Bouw pagina's voor elk onderwerp.

4. Maak een blog en blog elke week om paginabezit te ontwikkelen.

5. Maak een link-building plan.

6. Comprimeer alle media voordat u deze op uw website plaatst.

7. Meet en volg het succes van uw inhoud.

1. Maak een lijst met onderwerpen.

Maak om te beginnen een lijst van ongeveer 10 korte woorden en termen die horen bij uw product of dienst. Gebruik het Hulpprogramma voor zoekwoorden van Google om hun zoekvolume te identificeren en om variaties te bedenken die zinvol zijn voor uw bedrijf.

2. Maak een lijst met long-tail-zoekwoorden op basis van deze onderwerpen.

Hier begint u met het optimaliseren van uw pagina's voor specifieke zoekwoorden. Gebruik voor elk onderwerp die u heeft bedacht, uw zoekwoord hulpprogramma om vijf tot tien long-tail-zoekwoorden te identificeren die dieper in het oorspronkelijke onderwerp graven.

3. Bouw pagina's voor elk onderwerp.

Neem de 10 onderwerpen die je in stap 1 hebt bedacht en maak een webpagina voor elke topic die het onderwerp op een hoog niveau schetst - met behulp van de long-tail-zoekwoorden die je bedacht hebt in stap 2. Een pagina over SEO bijvoorbeeld, kan SEO in korte secties beschrijven: Zoekwoordonderzoek, beeldoptimalisatie en SEO-strategie. Zie elke pagina als een inhoudsopgave, waar u uw lezers informeert over subonderwerpen die u in blogposts zult bespreken.

4. Maak een blog en blog elke week om paginabezit te ontwikkelen.

Bloggen kan een goede manier zijn om zoekwoorden te rangschikken en de gebruikers van uw website te betrekken. Elke blogpost is tenslotte een nieuwe webpagina die je nog een kans geeft om te scoren in zoekmachines. Als uw bedrijf nog geen blog heeft, kunt u er een instellen. Hier gaat u uitgebreid in op elk subonderwerp en wordt het daadwerkelijk weergeven op Google.

Vergeet niet dat je voornamelijk blogt voor je publiek, niet voor de zoekmachines. Schrijf over dingen waar uw doelgroep en / of prospects in geïnteresseerd zijn, zorg ervoor dat u relevante zoekwoorden opneemt, en dat uw doelgroep langzaam begint op te merken en te klikken.

5. Maak een link-building plan.

Besteed enige tijd om te brainstormen over alle verschillende manieren waarop u inkomende links naar uw website kunt aantrekken. Begin klein - deel uw links misschien met andere lokale bedrijven in ruil voor links naar hun sites. Schrijf een paar blogposts en deel ze op Twitter, Facebook, Google+ en LinkedIn. Overweeg om andere bloggers te benaderen voor blog mogelijkheden waarmee u weer naar uw website kunt linken.

6. Comprimeer alle media voordat u deze op uw website plaatst.

Dit is een kleine maar belangrijke stap in het SEO-proces. Naarmate je blog of website groeit, zul je ongetwijfeld meer afbeeldingen, video's en gerelateerde media hebben om daar te hosten. Deze visuele middelen kunnen helpen de aandacht van uw bezoekers te trekken, maar deze middelen zijn nog steeds technische computerbestanden met bestandsgroottes.

Over het algemeen geldt dat hoe groter de bestandsgrootte, hoe moeilijker het is voor een internetbrowser om uw website weer te geven. En paginasnelheid is één van de belangrijkste factoren bij het bepalen van de positie van zoekmachines in de index.

7. Meet en volg het succes van uw inhoud.

Maak een maandelijks dashboard met Excel, Google Spreadsheets of een webanalyse pakket, zodat u kunt bijhouden hoeveel verkeer naar uw website komt via organisch zoeken.

Het volgen van geïndexeerde pagina's, leads, ROI, inkomende links, zoekwoorden en uw daadwerkelijke ranking op SERP's (pagina's met zoekresultaten van zoekmachines) kan u helpen uw succes te herkennen en kansen te identificeren.

Een SEO-strategie laten ontwikkelen? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!



« Terug naar het overzicht