010 - 321 61 45
Case Fontijne Holland: ‘Met vertrouwen en een nieuwe corporate identity de toekomst in’
Home » Blog » Case Fontijne Holland: ‘Met vertrouwen en een nieuwe corporate identity de toekomst in’

Case Fontijne Holland: ‘Met vertrouwen en een nieuwe corporate identity de toekomst in’

Fontijne Holland is leverancier van machines, services, parts en aanverwante productiemiddelen voor de wielindustrie. Na het faillissement van het vorige bedrijf was duidelijk dat bij de opstart van het nieuwe bedrijf flink wat obstakels overwonnen zouden moeten worden. Een volledig nieuwe corporate identity was hiervoor noodzakelijk. Met hoopvolle ogen op de toekomst gericht, wordt Naam & Faam ingeschakeld voor de make-over.

De uitdaging

Fontijne Holland ondervindt een herstart, nadat het moederbedrijf eind 2016 failliet werd verklaard. Al snel werd de start op poten gezet voor -de altijd al- succesvolle business unit wielenproductielijnen, dit keer met een focus op specialistische activiteiten.

Naam & Faam was al jaren betrokken bij het voormalige moederbedrijf en kende de business door en door. Het was dan ook een logische stap om hen in te schakelen voor het ontwikkelen van een volledig nieuwe corporate identity voor de opstart van het 'nieuwe' Fontijne Holland.

 

>> Lees hier ook onze blog over waarom een bedrijfidentiteit belangrijk is. 

 

De oplossing

Er is een volledig op maat gemaakte corporate identity ontwikkeld die past bij de relatief conservatieve business, maar dan met een frisse, eenvoudige en professionele look & feel. Het is voor Fontijne Holland waanzinnig belangrijk om weer het vertrouwen van de markt te krijgen.

Holland Fontijne_website

 

Om die reden is ervoor gekozen om het team van medewerkers op de website te zetten. Zo krijgt de corporate identity een wel heel persoonlijk tintje en weten klanten meteen dat ze met ervaren en vertrouwde mensen te maken hebben.

 

Mooie resultaten

Geen knip-en-plakwerk en zeker geen standaardoplossingen met stockfoto’s. Er is gekozen voor een geheel eigen, onderscheidende corporate identity. Zo krijgt het bedrijf echt een eigen
persoonlijkheid en wordt er gezorgd voor herkenbaarheid in alle communicatie-uitingen. Fontijne Holland heeft vooral de samenwerking met een kleine partner als Naam & Faam als erg
prettig ervaren. De korte lijnen en flexible instelling worden geroemd.

Goed om te vermelden is dat de werkzaamheden zijn opgestart zonder dat Fontijne Holland op dat moment formeel was gestart. Behoorlijk bijzonder, zeker gezien de voorgeschiedenis van het
moederbedrijf. Dit laat zien dat Naam & Faam volledig vertrouwt op en gelooft in haar klanten!

 

Kan jouw corporate identity ook een opfrisser gebruiken?

Naam & Faam is een allround reclamebureau in Rotterdam. Vol passie en enthousiasme ontwikkelen de creatievelingen winnende imago’s voor merken, producten en bedrijven. Van idee en ontwerp tot advies en realisatie. Naam & Faam geeft kracht en kleur aan merk en werk.

Neem vandaag nog vrijblijvend contact op om te bespreken wat Naam & Faam voor jouw organisatie kan betekenen.



« Terug naar het overzicht