010 - 241 1650

Wat levert jou de strijd op Google op?

Datum: 04 oktober 2018 Reacties: 0

Een aloud gezegde in de marketing is dat je ook vindbaar moet zijn. Het is één van de 7 p’s van Bernard Booms en Mary Bitner dat als doel heeft de klant een uitzonderlijke waarde te kunnen leveren. En dus wil je vandaag de dag online aanwezig zijn. Sterker nog: je wil de hoogste positie bij zoekmonopolist Google bezitten. Je bent niet de enige. Je belandt samen met je concurrenten in een biedingsstrijd of je bent veel geld én tijd kwijt aan bijvoorbeeld linkbuilding en optimaliseren van je webteksten (SEO). Hoever ga jij?


Lees meer »

Duidelijke propositie of gemakzucht?

Datum: 30 november 2018 Reacties: 0

In Nederland zijn we zo servicegericht. Geen ondernemer, geen bedrijf dat het niet meldt in zijn propositie. Maar je prikt er zo doorheen. The proof is the eating en dagelijks ondervind je dus de botte houding, die men aanprijst als dienstverlenend. Waarom zeg je niet gewoon dat je bot bent. Noem het direct, onomwonden, duidelijk. Dat is eerlijk en onderscheidend.


Lees meer »

Het product ‘vakantie’ behoeft herpositionering

Datum: 12 september 2018 Reacties: 0

Natuurlijk, het is heerlijk om op vakantie te gaan. Vliegen is nog nooit zo goedkoop geweest en de wereld ligt aan onze voeten. We gaan dus ook meerdere keren per jaar. Liefst, met stedentrips tussendoor. Ibiza is a must, wintersport ook. Werken is een vervelende onderbreking van onze vakantie, maar overdrijven we niet?


Lees meer »

Waarom is een merkidentiteit belangrijk?

Datum: 25 juni 2018 Reacties: 0

Vaak denken mensen dat wij een la opentrekken en voilà, het merk is geboren en direct gevestigd. Niets is natuurlijk minder waar.


Lees meer »

WHY? Waarom wij net als kinderen zo doordrammen?

Datum: 22 juni 2018 Reacties: 0
Tags: Geen

Als volwassenen kunnen wij veel van kinderen leren. Kijk maar hoe ze onbevangen, grenzeloos, spontaan en creatief tot oplossingen komen. En willen ze een antwoord, dan kunnen ze ook eindeloos de vraag ‘waarom?’ blijven herhalen.Dat doen wij dus ook.


Lees meer »

Hoe je je reputatie schaadt met de kleinste details

Datum: 28 juli 2018 Reacties: 0

Ik loop op een dag langs een schoenenzaak waarvan het logo op de etalage is verkleurd door de zon. Ik heb geen plan om nieuwe schoenen te kopen, maar daar zou ik het zeker niet doen. Het zet me aan het denken.


Lees meer »