010 - 241 1650

Duidelijke propositie of gemakzucht?

Datum: 30 november 2018 Reacties: 0

In Nederland zijn we zo servicegericht. Geen ondernemer, geen bedrijf dat het niet meldt in zijn propositie. Maar je prikt er zo doorheen. The proof is the eating en dagelijks ondervind je dus de botte houding, die men aanprijst als dienstverlenend. Waarom zeg je niet gewoon dat je bot bent. Noem het direct, onomwonden, duidelijk. Dat is eerlijk en onderscheidend.


Lees meer »

Doe het zelf. Uitbesteden kost geld!

Datum: 24 augustus 2018 Reacties: 0

Wij hebben best een moeilijk vak. Iedereen vindt namelijk dat hij er verstand van heeft en het zelf ook kan. Met een word-template en mobiele telefoon-foto’s, zet je snel een folder of banner in elkaar. Een logo en huisstijl koop je online uit voorraad en klaar. En tussen de vele website templates, zit er vast eentje die jou aanstaat. En als er eens wat wordt uitbesteed, dan worden eerst 6 bureaus met elkaar vergeleken. En wordt onderhandeld over de prijs.


Lees meer »

Wat is jouw onderscheidend vermogen?

Datum: 1 oktober 2018 Reacties: 0

Ik doe wel eens een spelletje met mensen, als ik ze vertel wat voor werk ik doe. Het is simpel, maar o zo moeilijk. “Vertel me in één minuut wie jij bent!”

De man aan de bar kijkt me aan, denkt en overpeinst wat hij zal zeggen. “Euh...ik ben een man, 45 jaar, 2 kinderen, wonend in Rotterdam, gelukkig getrouwd. Ik ben 1.88 lang, geboren in Belgie en woon nu ruim 25 jaar in Nederland. Ik ben ondernemer en heb een bedrijf met 110 personeelsleden. In mijn vrije tijd tennis en golf ik. Ik reis zakelijk veel maar hou van verre vakanties met mijn gezin. Dat ben ik. Is de minuut om?


Lees meer »

Wat levert jou de strijd op Google op?

Datum: 04 oktober 2018 Reacties: 0

Een aloud gezegde in de marketing is dat je ook vindbaar moet zijn. Het is één van de 7 p’s van Bernard Booms en Mary Bitner dat als doel heeft de klant een uitzonderlijke waarde te kunnen leveren. En dus wil je vandaag de dag online aanwezig zijn. Sterker nog: je wil de hoogste positie bij zoekmonopolist Google bezitten. Je bent niet de enige. Je belandt samen met je concurrenten in een biedingsstrijd of je bent veel geld én tijd kwijt aan bijvoorbeeld linkbuilding en optimaliseren van je webteksten (SEO). Hoever ga jij?


Lees meer »

TV reclame zakt verder in? Eigen schuld dikke bult.

Datum: 9 november 2018 Reacties: 0

Opnieuw een daling van de bestedingen aan TV-reclame, lees ik in het PWC rapport. Oorzaak? Audio en streaming kanalen, zoals Netflix en Youtube. Eigenlijk zegt het rapport: de consument is het zat dat er zoveel reclameblokken op tv zijn. De echte oorzaak? Slechte programma’s. De zenders zijn zelf schuldig. Ze hebben de slag gemist en zenden onzin uit.


Lees meer »

Toen wij uit Rotterdam vertrokken. Maar wat is de beste locatie voor de dienstverlener?

Datum: 25 oktober 2018 Reacties: 0

Locatie, locatie, locatie. De belangrijkste factor voor de waarde van vastgoed. Maar hoe zit dat met de vestiging van een zakelijke dienstverlener? Wel of niet in hartje Rotterdam? Wij hebben die overweging weloverwogen gemaakt: we gaan verhuizen! Ja, naar het centrum van Rotterdam.


Lees meer »
< Vorige 12 Volgende >