010 - 321 61 45

Duidelijke propositie of gemakzucht?

In Nederland zijn we zo servicegericht. Geen ondernemer, geen bedrijf dat het niet meldt in zijn propositie. Maar je prikt er zo doorheen. The proof is the eating en dagelijks ondervind je dus de botte houding, die men aanprijst als dienstverlenend. Waarom zeg je niet gewoon dat je bot bent. Noem het direct, onomwonden, duidelijk. Dat is eerlijk en onderscheidend.


Lees meer »

Waarom is een merkidentiteit belangrijk?

Vaak denken mensen dat wij een la opentrekken en voilà, het merk is geboren en direct gevestigd. Niets is natuurlijk minder waar.


Lees meer »

Het product ‘vakantie’ behoeft herpositionering

Natuurlijk, het is heerlijk om op vakantie te gaan. Vliegen is nog nooit zo goedkoop geweest en de wereld ligt aan onze voeten. We gaan dus ook meerdere keren per jaar. Liefst, met stedentrips tussendoor. Ibiza is a must, wintersport ook. Werken is een vervelende onderbreking van onze vakantie, maar overdrijven we niet?


Lees meer »

Hoe je je reputatie schaadt met de kleinste details

Ik loop op een dag langs een schoenenzaak waarvan het logo op de etalage is verkleurd door de zon. Ik heb geen plan om nieuwe schoenen te kopen, maar daar zou ik het zeker niet doen. Het zet me aan het denken.


Lees meer »

Jeukwoorden en authenticiteit, of ben je juist eigentijds?

De reclameboodschappen op BNR doen me dagelijks de tenen krommen. Adverteerders slaan ons om de oren met jeukwoorden als customer journey, hands on, performance, follow up, meet, telcon, agile teamwork, issue, disruptive, connecten, sourcing, scrum master, toolbox, human resources. En dat, terwijl we de mond vol hebben van authenticiteit. Waarom?


Lees meer »

Wie niet weet dat hij in het donker loopt, zal nooit het licht zoeken

Regeren is vooruitzien. Daarom mag een vastgoedcommunicatiestrategie ook niet statisch blijven. De koper van vandaag is immers niet hetzelfde als van morgen.


Lees meer »